Product Nieuws

Gebruik van portofoons ten behoeve van hospitality

By 19 april 2019 mei 9th, 2019 No Comments

“Hospitality (ook wel gastvrijheid genoemd) is een ware trend, maar het is veel meer dan dat. … Bedrijven die hospitality op de juiste wijze inzetten, maken het verschil en veroveren het hart van hun klant. Elke organisatie is uniek, een standaard oplossing of concept voor hospitality is er niet”.

Als leverancier van radiocommunicatie oplossingen zien wij een enorme toename van portofoons in de hospitality branche.  Portofoons zijn er in allerlei maten en soorten maar de belangrijkste functie is dat de gebruikers van portofoons door het indrukken van de Push to Talk knop DIRECT onderling met elkaar op een discrete wijze kunnen communiceren, als individu of als groep, veelal zonder dat hiervoor infrastructuur nodig is. Deze heel snelle vorm van communicatie waarbij de medewerkers onderling met elkaar in contact staan maakt het mogelijk om de beleving van de gast te optimaliseren. Denk daarbij onder andere aan het verkorten van wachttijden en snelle beantwoording van vragen.

Daarnaast heeft het product ook voordelen voor uw eigen medewerkers. Als uw medewerkers tools krijgen waardoor ze de gasten beter en sneller kunnen bedienen, zullen ze zich vanuit de organisatie gesteund voelen in hun streven het de gasten zo goed mogelijk naar hun zin te maken. Dit werkt natuurlijk ook door in hun presentatie naar de gasten. Tevens kunnen ze efficiënter werken wat mogelijk tot een verbetering van het rendement/resultaat leidt. Op deze wijze snijdt het mes dus aan 2 kanten.

Er zijn natuurlijk ook plaatsen waar medewerkers al dan niet in direct contact staan met gasten waar het gebruik van portofoons van toegevoegde waarde is. Denk hierbij onder andere aan medewerkers in de keuken, receptie en housekeeping.

Een mooi voorbeeld voorbeeld van het gebruik van portofoons, in de vorm van zogenaamde oortjes, vindt u terug in onderstaand artikel over het beste terras van Nederland:

´Om alles in goede banen te leiden, werkt de brasserij met oortjes voor het personeel om te communiceren. Dit is ook meteen het belangrijkste advies dat Kok kan geven aan andere ondernemers. “Met oortjes hou je de communicatie kort en kun je iedereen ook op afstand de informatie geven die op dat moment nodig is voor ons of voor de keuken.”

“We zijn dit eigenlijk pas gaan gebruiken toen we een event hadden dat iets groter was en toen gingen we het ook gebruiken bij de bruiloften. Omdat dan bijvoorbeeld ik aan de ene kant stond en mijn collega aan de andere kant. En dan was het toch nodig dat we konden communiceren. En daarna zijn we het gaan doorzetten in de rest van het bedrijf. Je ziet dat het toch een goed effect heeft.”

Bron:Nu.nl 6 juli 2017

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van portofoons/oortjes in de hospitality markt, of wilt u de producten eens uitgebreid testen? Neem dan contact op, wij helpen u graag verder! Kijk ook eens in onze webshop, waarin wij een overzicht hebben gemaakt van portofoons voor de hospitality markt

Leave a Reply